fredag, augusti 01, 2008

Potatissallad och trevligt besök!

Under eftermiddagen fick vi besök av Karin, John och döttrarna Liv och Saga. Det blev mycket prat, en del trams :-D, en tur runt Torpa med Dimma och vagnen (Dimma var jätteduktig trots värme och insekter. Klarade även en ganska lång sträcka på 47:an med bilar som körde om i hög fart, utan att blinka! Duktig tjej!!!), umgänge med smågrisar, stora grisar, en och annan kyckling och kanske framförallt marsvinet Märta som fångade både Karins & Johns hjärtan. :-D Till på köpet åt vi stora mängder underbart god mat! (Så nu behöver jag/vi inte äta på en vecka, minst!)

Jag gjorde en potatissallad som blev osedvanligt lyckad, den var minst sagt FANTASTISK! Tror hemligheten var att jag hade i färska örter när jag kokade potatisen (persilja, gräslök, körvel, libbsticka), bytte ut den vanliga gula löken mot salladslök och hade en lite lite honung i "geggan". Resultatet blev perfekt! Den kommer jag göra fler gånger, så får vi hoppas att resultatet blir det samma!

John fixade även lite med våran dator som krånglar mest hela tiden, det verkar ha gett resultat för hittills idag har den uppfört sig oklanderligt. Tack vare det blev de kvar till 01:30 på natten, då hade jag och småtjejerna somnat för länge sedan! :-D

Inga kommentarer: