torsdag, augusti 21, 2008

Besök på Storegården & kycklingar!

Den här eftermiddagen tog vi en tur till Teresia med döttrar för vidare färd till Storegården (http://www.storegardencountryliving.com/) Vilket underbart ställe! Sarah hade butiken fylld med SÅ MYCKET FINT och hade jag bara haft pengar med mig så hade jag nog köpt halva butiken, minst! ;-) Jag rekomenderar alla ett besök där, snarast!

Trots att vi hade fyra terrorister med oss så gick det över förväntan. Inget trasigt, ingen skadad... Ja det får man vara nöjd med! Jag hade ingen kamera med mig, men det finns gott om bilder på Storegårdens hemsida som ni kan beundra.

På hemvägen for vi förbi Teresias mamma som varit snäll och kläckt lite ägg åt mig. Jag ville se om det var min kläckare eller äggen det var fel på eftersom jag fick så dåligt med kycklingar, och nu kan jag konstatera att det var äggen *skönt*. Antagligen fel på förvaringen innan jag köper dem?! Tre små kycklingar fick jag av 13 ägg, alltså minst lika dåligt som vanligt, medan de egna ägg som Teresias mor lagt i kläckaren klarade sig bra. Det är bra att veta vad som är felet och tre småttingar går nu här ute i kuvösen. Samtliga ägg var märkt slver appenzeller spetshättad, men en av de tre är uppenbarligen silver, utan en guld eller möjligtvis citron. Söta är de iaf!

Inga kommentarer: