torsdag, juli 10, 2008

Ruskigt otränad...

...är jag, det var ingen nyhet, men att det var så här illa hade jag aldrig trott. Jag har alltså träningsvärk efter jordgubbsplockningen. TRÄNINGSVÄRK!
"Vart får man träningsvärk av jordgubbsplockning?", kanske någon undrar. Tja... jag får det tydligen i låren och rumpan av allt huksittande och stående framåtböjd. Pinsamt! ;-)

Nu har sista jordgubbarna tillagats! Det blev en stor flaska jordgubb-klarbärssaft, helt gudomligt god (jag som inte ens gillar saft annars!) och en burk med dito sylt. Nu bär det av ut bland bärbuskarna för svart-vinbärsplock!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ! Vad kul att du har börjat blogga! Nu kan man hänga med även i ditt liv på landet med djur o annat. Att få träningsvärk av plockningen är väl inte så konstigt, inte om du inte är van att stå så vill säga ;).
Jag får ont i "bakbenen" varje vår när jag börjar göra fint i trädgården.

Linda Färnevik sa...

Tja, någongång får man väl börja! ;-) Mitt liv är kanske inte så där vansinnigt spännande men något händer det ju alltid!

Hm, nä här blir det ju inte mkt "tuta" av, så jag är ganska ovan vid att stå med baken i vädret i flera timmar ;-)