torsdag, juli 31, 2008

Ny liten gris!

Idag har jag varit hos Gris-Eva och hämtat hem nya kelgrisen som har fått namnet Hugo och är 2½ månad gammal! Jag ska inte säga att han är ngn skönhet, på sin höjd fulsöt, men vilket FANTASTISKT temprament den lille killen verkar ha!! En riktig guldklimp!

Fram tills idag har han hos Eva visserligen ätit ur handen och klättrat lite på benen för att få godis, men inte mer. När han precis kom hem var han lite skrämd, men efter att ha suttit i poolen (Hugo älskar uppenbarligen vatten!) och tittat på när Hampus blivit klappadså ville han också prova. Så nu ikväll har jag fått klappa och klia honom över hela kroppen. Han slänger sig ner på marken så fort man petar på magen hans, för att bli kliad! En riktig kelgris är vad han är, redan! och en badpojke då, förstås! :-D

Jag har börjat stängsla in en större hage till småpojkarna, en med mycket träd= mycket skugga. Hugo är nämligen VÄLDIGT bränd av solen vilket inte alls är skönt och han har visst inte vett att hålla sig i skuggan... Med lite engagemang kanska jag kan få hagen färdig i morgon...
Det blir kul för Hampus att få en kompis så småningom iaf. De är ungefär jämnstora trots att Hampus är en månad äldre. Just nu är det en hel del slagsmål, men Hugo har kommit på att om han vill vara ifred så kan han ställa sig i poolen, Hampus och vatten är nämligen ingen bra kombination. Kanske är Hampus rädd för att krympa i tvätten, oavsett så undviker han poolen in i det längsta, hur varmt det än är!


Inga kommentarer: